Page 159 - Podnikanie na Slovensku: vysoká aktivita, nízke rozvojové ašpirácie

Basic HTML Version

157
najhoršie
umiestnenie dosahujeme pri hodnotení podmienok „Spoločenský imidž
podnikateľov“ (21. miesto z 23), „Podpora vysoko rastového podnikania“ (21. miesto)
a „Záujem spotrebiteľov o inovácie“ (20. miesto). Podobne, no o niečo miernejšie ako
v prípade kľúčových rámcových podmienok, aj v prípade ďalších podmienok prevláda
umiestnenie Slovenska v dolnej polovici rebríčka (v 7 prípadoch z 12).
Graf 5.4: Porovnanie Slovenska s krajinami Európy v rámci ďalších podmienok na podnikanie v roku 2011
Zdroj: Dáta GEM 2011, vlastné spracovanie autorov
3,14
2,41
2,8
3,18
3,02
2,39
2,78
3,22
2,93
3,9
3,74
2,79
14
9
21
10
13
21
17
20
13
9
6
6
1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 21 23
1
2
3
4
5
Vnímanie existencie
podnikateľských príležitostí
Schopnosti a znalosti pre začatie
podnikania
Spoločenský imidž podnikateľov
Situácia v právach duševného
vlastníctva
Podnikanie žien
Podpora vysoko rastového
podnikania
Záujem podnikov o inovácie
Záujem spotrebiteľov o inovácie
Vnútorná podpora podnikov k
intrapodnikaniu
Prevaha rozhodovania zhora-nadol
Externé podmienky podporujúce
intrapodnikanie
Interné podmienky podporujúce
intrapodnikanie
SK
priemer Európy
umiestnenie v rámci Európy