Page 23 - Podnikanie na Slovensku: vysoká aktivita, nízke rozvojové ašpirácie

Basic HTML Version

21
Vysoko pozitívne je hodnotená dostupnosť základných energií aj komunikačných
služieb.
Iba neutrálne hodnotenie vykazuje podpora fyzickej infraštruktúry pre nové a rastúce
firmy, čo možno pripísať nedostatočnej kvalite najmä dopravnej infraštruktúry
v niektorých regiónoch.
Kultúrne a spoločenské normy
Kultúrne a spoločenské normy sa z hľadiska podpory podnikateľskej aktivity
vyznačujú skôr negatívnym hodnotením.
Národná kultúra sa vyznačuje nižšou podporou vlastného individuálneho úspechu,
autonómnosti a osobnej iniciatívy, podstupovania podnikateľského rizika, kreativity
a inovatívnosti, či individuálnej zodpovednosti, čo sú dôležité atribúty
podnikateľského života.
Charakteristiky národnej kultúry skôr odrádzajú než podnecujú jednotlivcov
k podnikateľskej aktivite a tiež skôr negatívne ovplyvňujú individuálne aj spoločenské
postoje k podnikaniu.