Page 181 - Podnikanie na Slovensku: vysoká aktivita, nízke rozvojové ašpirácie

Basic HTML Version

179
„Považovanie podnikateľov za kompetentných a vynachádzavých jednotlivcov“, ktorá
dosahuje len 33% kladných hodnotení.
Graf 5.11: Rozloženie hodnotenia dimenzií „Spoločenského imidžu podnikateľov“ na Slovensku v roku 2011
Zdroj: Dáta GEM 2011, vlastné spracovanie autorov
5.5 Komparatívna analýza podnikateľského prostredia na Slovensku na
základe vybraných výskumov
V komparatívnej analýze podnikateľského prostredia na Slovensku sa zameriame na
porovnanie pohľadov na podnikateľské prostredie v prieskume NES a vybraných ďalších
iniciatívach zameraných na jeho hodnotenie. V tabuľke 5.23 je uvedené hodnotenie
jednotlivých podmienok na podnikanie z pohľadu NES, v porovnaní s hodnoteniami
realizovanými ďalšími iniciatívami, ktorými sú správa Doing Business, správa Global
Competitiveness Index a Index podnikateľského prostredia PAS (charakteristika uvedených
iniciatív viď časť 1.2).
Porovnanie hodnotení je uvedené pri podmienkach, ktoré sú hodnotené aj inými
iniciatívami (pri skúmaní tejto otázky sme brali do úvahy subjekt hodnotenia a jeho
podobnosť s obsahovým vymedzením jednotlivých podmienok v prieskume NES). Keďže
každá iniciatíva uplatňuje vlastné metriky, hodnotenia sú zobrazené v príslušných metrikách
jednotlivých iniciatív. V tabuľke 5.23 sa tiež nachádza množstvo voľných polí - ide
o podmienky, ktoré nie sú predmetom hodnotenia iných iniciatív. Na základe toho vidieť, že
33%
54%
40%
35%
57%
-67%
-46%
-60%
-65%
-43%
-100%
-50%
0%
50%
100%
M05
M04
M03
M02
M01
Spoločenský imidž podnikateľov: Rozloženie hodnotenia dimenzií
záporné
kladné