Page 5 - Podnikanie na Slovensku: vysoká aktivita, nízke rozvojové ašpirácie
Basic HTML Version
View Full Version
Table of Contents
Page 4
Page 6
Obsah
Predhovor....................................................................................................................................... 11
Zhrnutie.......................................................................................................................................... 13
Executive Summary ...................................................................................................................... 22
Úvod............................................................................................................................................... 31
1 Globálny monitor podnikania (GEM) - najväčšia svetová štúdia o podnikaní ...................... 34
1.1 Definovanie podnikania v rámci GEM ............................................................................. 35
1.2 GEM a hlavné výskumy zamerané na podnikanie ........................................................... 43
1.2.1
Skúmanie podnikateľskej dynamiky ..................................................................... 43
1.2.2
Hodnotenie podmienok na podnikanie ................................................................. 46
1.3 Teoretické východiská a koncepčný model GEM ............................................................ 52
1.4 Meranie charakteristík podnikania v modeli GEM .......................................................... 62
1.4.1
Potenciál a zámer podnikať ................................................................................... 63
1.4.2
Celková počiatočná podnikateľská aktivita, etablovaní podnikatelia a prerušenie
podnikania ............................................................................................................................. 64
1.4.3
Podnikateľský profil............................................................................................... 66
1.4.4
Podnikateľská aktivita zamestnancov v rámci organizácie ................................. 70
1.4.5
Klasifikácia krajín podľa trojdimenzionálnej podnikateľskej typológie ............ 72
2 Podnikanie na Slovensku v roku 2011 z medzinárodnej perspektívy .................................... 74
2.1 Potenciál a zámer začať podnikať na Slovensku .............................................................. 76
2.2 Podnikateľská aktivita Slovákov ....................................................................................... 79
2.2.1
Celková počiatočná podnikateľská aktivita (TEA) Slovákov ............................. 81
2.2.2
Etablovaní podnikatelia a celková podnikateľská aktivita na Slovensku ........... 86
2.2.3
Prerušenie podnikania a jeho reštart na Slovensku .............................................. 88
2.2.4
Indexy merania dynamiky podnikateľskej aktivity Slovákov ............................. 93
2.2.5
Podnikateľské aktivity v regiónoch Slovenska .................................................... 96
2.3 Podnikateľská aktivita zamestnancov ............................................................................. 100
2.4 Pozícia Slovenska v trojdimenzionálnej podnikateľskej typológii krajín ..................... 104
3 Profily hlavných skupín podnikateľov na Slovensku v roku 2011 a ich medzinárodné
porovnanie ................................................................................................................................... 108
3.1 Sociálno-demografické charakteristiky podnikateľov na Slovensku ............................ 108
3.1.1
Pohlavie ................................................................................................................ 108
3.1.2
Vek: mladí vs. seniori .......................................................................................... 112
3.1.3
Podnikateľská aktivita na Slovensku podľa pohlavia a veku ............................ 119
3.1.4
Vzdelanie .............................................................................................................. 120
3.1.5
Príjem.................................................................................................................... 124